Spesifikt punkt 4 som sier at man bør dele seg i grupper på 10-15 personer. Unntak bør kunne gjøres når det er rittrening og man trenger å kjøre storrulle, men på rolig søndagstur bør man dele gruppen og legge seg med noen hundre meters mellomrom så det er lettere å komme forbi.
Bildet er tatt på turen med Rye 16 rundt Hurdalsjøen, mest sannsynlig i en kort periode hvor vi trente på å kjøre med aktiv hale for første gang for i år. Normalt så sykler vi maks 15 i hver gruppe, men på søndag trente vi med aktiv hale i traseen rundt selve Hurdalsjøen. I perioden før inngang til Hurdalsjøen kjørte vi i mindre grupper og i perioden etter Eidsvoll kjørte vi i mindre grupper. I store deler av turen har vi kjørt fint, forsøkt å unngå hull i asfalten samtidig som vi tok hensyn til andre trafikanter og vår egen sikkerhet. Underveis var det svært lite trafikk og vi opplevde ingen farlige situasjoner.
Rye 16 jobber hardt med å unngå slik sykling men som bildet illustrerer så har vi altså ikke klart det i denne situasjonen. Vi tar dette alvorlig og vil følge dette opp på treningene utover sesongen. Regner med at andre sykkellag bruker denne artikkelen i arbeidet som legges ned i treningen i tiden fremover.
Men etter å ha syklet med RYE-lagene 15, 16, XP og litt med Lille40 og Tempoen, så kan jeg si at jeg ikke kjenner meg godt igjen i ovenstående. Og til info for ikke-syklende kan det nevnes at den tingen vi trener kanskje aller mest på teknisk i RYE, er å unngå situasjonen på bildet kort og godt fordi den gir unødig stor luftmotstand.
Hei alle,
Lørdag 6.september er dato for årets klubbmesterskap på landevei.
Starten går kl.12.
Øvelsen er individuell tempo i Maridalen. Start på Skar, med vendepunkt på Låkeberget.
Hold av dato for mer informasjon inkludert påmelding kommer snart.
Hei alle,
Lørdag 8.mars er det vinterens siste spinning økt på 3 timer. Det er egen påmelding for denne økta. https://app.rubic.no/Public/Events/26330
Senteret åpner kl.09.00, og vi starter kl.09.30.
Hei alle ,
Nå har du muligheten til å være med på våre 3 timers spinning maraton økter. Vi kjører 3 slike økter gjennom vinteren. det blir 9.desember, 20.januar og 9.mars. Dette er lørdager kl.09.30-12.30.
Hei alle ,
Nærmer seg lørdag og værmelding er bra. Det er en liten endring i løypa. Vi starter på Skar , vendepunkt på Låkeberget og sykler tilbake til Skar. Dette er 13 km individuell tempo.
Kommentarer
Minner om NCF norm for treing på vei
Minner om denne: http://www.sykling.no/sportslig/Documents/NCF%20norm%20for%20trening%20p%C3%A5%20offentlig%20veg.pdf
Spesifikt punkt 4 som sier at man bør dele seg i grupper på 10-15 personer. Unntak bør kunne gjøres når det er rittrening og man trenger å kjøre storrulle, men på rolig søndagstur bør man dele gruppen og legge seg med noen hundre meters mellomrom så det er lettere å komme forbi.
Bildet er tatt på turen med
Bildet er tatt på turen med Rye 16 rundt Hurdalsjøen, mest sannsynlig i en kort periode hvor vi trente på å kjøre med aktiv hale for første gang for i år. Normalt så sykler vi maks 15 i hver gruppe, men på søndag trente vi med aktiv hale i traseen rundt selve Hurdalsjøen. I perioden før inngang til Hurdalsjøen kjørte vi i mindre grupper og i perioden etter Eidsvoll kjørte vi i mindre grupper. I store deler av turen har vi kjørt fint, forsøkt å unngå hull i asfalten samtidig som vi tok hensyn til andre trafikanter og vår egen sikkerhet. Underveis var det svært lite trafikk og vi opplevde ingen farlige situasjoner.
Rye 16 jobber hardt med å unngå slik sykling men som bildet illustrerer så har vi altså ikke klart det i denne situasjonen. Vi tar dette alvorlig og vil følge dette opp på treningene utover sesongen. Regner med at andre sykkellag bruker denne artikkelen i arbeidet som legges ned i treningen i tiden fremover.
Mvh/ Ottar
Alle har noe å lære
Hei!
Alle har noe å lære.
Men etter å ha syklet med RYE-lagene 15, 16, XP og litt med Lille40 og Tempoen, så kan jeg si at jeg ikke kjenner meg godt igjen i ovenstående. Og til info for ikke-syklende kan det nevnes at den tingen vi trener kanskje aller mest på teknisk i RYE, er å unngå situasjonen på bildet kort og godt fordi den gir unødig stor luftmotstand.